سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۳۳
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ارتقای تولیدات از حالت سنتی به نوین و مدرن گفت: تکمیل زنجیره ارزش حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی‌اکبر متکان ظهر چهارشنبه در مراسم معرفی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است و باید از این ظرفیت‌ها با خوبی استفاده شود.

وی آبزی پروری را دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و اضافه کرد: بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و زمینه افزایش ظرفیت تولید در این زمینه وجود دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خرما یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر است که از نظر کیفیت و مقدار خرمای استان بوشهر در کشور حرف اول می‌زند.

وی بر لزوم توجه به فناوری‌های نوین و فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات آن تاکید کرد و ادامه داد: حلقه مفقوده استان بوشهر تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی است.

متکان با بیان اینکه دست رنج کشاورزی بدون فرآوری محصولات عرضه می‌شود افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان بوشهر ضروری است.

وی از همکاری و حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خبر داد و بیان کرد: عرضه قیمت بیشتر محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال از آثار ایجاد صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر